Dutch Chainsaw Carving Forum
Bezoek onze Sponsoren

Carvingtoolshop
Beeldhout

Nieuws: CARVERS VERENIGING KOMT ER AAN..!!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 7 September 2010, 04:44:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1   Omlaag
  E-mail dit topic  |  Print  
Auteur Topic: Organische bijzettafel uit Berk  (gelezen 315 keer)
HoutenKlaas
Volwaardig lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 22 Maart 2010, 22:15:23 »

Meubels maken uit massief hout zal toch meer mijn richting worden denk ik.

Hier een smalle bijzettafel uit een berkenstobbe, met meerdere wilde celdelingen/burls erop.
In plaats van de burls (NL woord??) eraf te halen wou ik ze integreren in de stobbe, die van zichzelf al interessant gegroefd was.
De aandachtstrekker moesten de bulten worden, die als een geheel overvloeien in de stam. Wat ik in feite gedaan heb is niet eens
zoveel, alleen de bijzondere vormen die er al in zaten verdiept en geaccentueerd.
Gedaan met 2 kettingzagen, een rits elektrische apparaten, 7 dagen werk en kilo's stof door het doucheputje, afgewerkt met mijn eigen brouwsel, Tung olie/Lemon olie+siccatief, en later nog een scheut polyurethaan erbij (ja, dat mengt uitstekend).

De tekening is ongewoon rijk, je hebt zwarte lijnen, rode en groene vlekken van schimmels, strepen cambium, resten bast en uiteraard de chaotische nerf van de bulten. Mn bek viel even open toen ik de eerste laag olie liet intrekken.

Youtube filmpje:
<a href="http://www.youtube.com/v/6vVMYKhK2Qs&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/6vVMYKhK2Qs&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Pics:

« Laatste verandering: 23 Maart 2010, 22:20:33 door HoutenKlaas » Gelogd

boom
Carver met stemrecht.
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Maart 2010, 22:05:16 »

mooi spul en handig en zeker een aanwinst in de kamer
hoe groot is de tafel, lastig om in te schatten vanaf de foto

ik zie hem al in mijn huis staan

groeten sander boom
HoutenKlaas
Volwaardig lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2010, 22:17:26 »

Dank Sander.

De tafel is vrij smal en hoog, +- 70 cm hoog en 50 breed (onderaan). De bovenkant is ongeveer 35 breed.

boom
Carver met stemrecht.
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Maart 2010, 22:31:44 »

hallo

ik had je filmpje net bekeken
zeven dagen zagen en zeven dagen achter de computer om het filmpje te monteren
het filmpje, iets wat ik zelf nooit doe en niet kan maar zeker de moeite waard

sander
3dude
Nieuweling
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Mei 2010, 08:34:18 »

Echt geweldig. Dit is helemaal mijn ding. Grijns De vormen en lijnen van de natuur, het kleurenspel tijdens de rotting. Als ik houten kommen draai, is dat inderdaad "le moment suprème" wanneer de olie voor het eerst op het hout komt. Zààààààààààààààlig. Proficiat met je mooie werk.
Ik heb wel een practisch vraagje. Als je dit verkoopt, hoe bepaal je de prijs? Ik denk steeds als ik iets maak, dat is teveel wat ik vraag, maar je steekt er wel wat werk in. Moeilijk.....

Greets
3dude
HoutenKlaas
Volwaardig lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mei 2010, 17:07:11 »

Dank 3dude. Smiley Ik ga vanaf nu altijd een shot maken van het oliemoment.

En ja de prijs van zoiets.. Deze verkoop ik nevernooitniet, te goed gelukt. Grijns Maar als ik hem zou moeten verkopen en domweg uurtarief+materiaalkosten reken is hij onbetaalbaar. Nu is het zo dat ik door gebrek aan goed materiaal (rechte slijper, powerfile) het afwerken
gewoon langer duurt, en ik gewoon sneller moet werken en minder wikken/wegen. Ik denk, en dat vind ik nog steeds lastig, een prijs van rond de 300 euro of meer goed is. Dat kost wel lef, 'kan ik dat wel vragen??' etc. Gewoon doen, als je er niet van hoeft te bestaan kun je er vaak meer voor vragen.

Ik bedoel, fok it, gewoon 500 euro, hoppa. Wil iemand hem niet? Jammer dan, komt er wel een andere. Ik heb ooit eens van m'n eerste matige arend carvings verkocht voor 180 euro en dacht dat hij wel maanden zou blijven staan.. Binnen 2 week was die verkocht lol..

Jeroen Compagne
Forumbeheerder
Held

Natura Artis Magistra

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juni 2010, 20:15:11 »

Erg mooi. Geweldig zo'n stuk hout. Kom je slechts enkele malen tegen in je leven en de meeste mensen zien het niet eens.....

☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
☼  Natura Artis Magistra ☼
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
Pagina's: 1   Omhoog
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: